Vägen från 66 kilo till nöjd.

DATUM 2008-10-20 KLOCKSLAG 12:17:05
Nej det här ska inte vara en bantingsblogg.. Men jag känner att jag måste ta tag i mig själv nu..

Jag har aldrig varit tjock och planerar inte att bli det heller. Men gör jag inget nu så kommer jag så småningom bli det. Jag har senaste åren pendlat mellan 60-63 kilo. Då har jag kännt mig nöjd, legat på ett BMI på cirka 22, 23. Visserligen har jag velat gå ner nått kilo men inte orkat ta tag i det på riktigt.

Men senaste tiden specciellt efter Kroatienresan har jag gått upp till 66 kilo. Jag känner mig inte särskilt tjock men saker som kondition och det värsta av allt, haha är att kläderna passar men det börjar strama lite här och där om jag säger så..

Jag tänkte först inte skriva detta i bloggen eftersom att jag inte tycker att tjejer ska banta och få dumma och snevridna tankar om sig själv. Men nu ligger jag nästan på ett BMI över 25 och det är enligt hälsoverket klassat som övervikt och risken för sjukdomar ökar då.

Så för att jag ska klara detta ska jag skriva om hur det går i bloggen varje dag. Bara för att få disciplin på mig själv.

Jag har också valt att inte gå ner till nått specciellt kilo utan jag tänker gå ner tills jag är nöjd.
Vågen ska inte få bestämma!

Så nu börjar resan ner från 66 kilo.. wish me luck.






Update:

Antingen är det fel på min våg eller så har jag redan gått ner ett halvt kilo.. Vågen visar nämligen 65,5 kg..







Bantarbritta

Tack så mycket, och lycka till med din viktminskning! :)

DATUM 2008-10-20 KLOCKSLAG 12:35:35
BLOGGADRESS http://bantarbritta.blogg.se/


Louise

Lina, du är löjlig/ Lisen

DATUM 2008-10-20 KLOCKSLAG 16:45:53


Caroline Elisabeth

Hejsan! Jag vann en tävling hos dig för ett tagsedan. Ett rosa linne och makeup borttagning. Jag har inte fått det än. Hur går det med det hehe. KRAMKRAM

DATUM 2008-10-21 KLOCKSLAG 22:35:57
BLOGGADRESS http://www.metrobloggen.se/carrobarros


Francine

Hej, sånt är osis.. Själv nåde jag min Whaaat? vikt runt julas.. Nu vet jag inte riktigt vad jag väger,. Vågen säger 55 men den ljuger 5 kg tror jag;)heheh men det gör inget mår bra ändå.. men lycka till

DATUM 2008-10-25 KLOCKSLAG 22:11:46
BLOGGADRESS http://franiie.blogg.se/


Nikki

jag gick också upp efter Kroatien..snyft.. men du är ju jättevacker ändå så.. =)

DATUM 2008-10-26 KLOCKSLAG 21:15:47
BLOGGADRESS http://nikkilicious.blogg.se/


M

Måste göra tummen upp för att du inte valt en målvikt utan "tills jag är nöjd". Det är annars lätt att snöa in sig på det här med vikt. Själv håller jag på och mitt mål är väl att det ska bort allt överflödigt men har heller inte sagt någon målvikt. Lycka till!

DATUM 2008-10-31 KLOCKSLAG 09:11:33
BLOGGADRESS http://headless.blogg.se/


Anna-Lena

jag vet hur det ær:) haft samma "problem" . legat på 66 stræcket och jag hattar att banta. ælskar mat. men så testade jag en soppa som min kollega rekomenderade. Det ær ingen soppa man kanske tror att de kan vara. det ær en vanlig grønsaksoppa som man gør sjælv som man æter s mycket man kan under 4 dagar och sen gradvis under 3 dagar børjar æta køtt. En vecka klarar man tyckte jag. Efter en vecka så var man någar kilo lættare. 5 månader senare har jag inte gått upp de och jag behøver inte tænka på att klæderna sitter tight. REKOMMENDERAS: jag har aldrig gillar bantningskurer men nær soppan ær så god och man får æta så mycket det bara går så ær de absolut vært ett førsøk:)

DATUM 2008-11-05 KLOCKSLAG 08:34:32
BLOGGADRESS http://annnalenna.blogg.se/


Nathalie

Jag vägde 65 kilo i januari. Tycker inte heller att själva vikten var för mycket. Men magen var det. Började gå en promenad två gånger i veckan innan frukost, har dragit ner massa på godiset (mörk choklad endast nu) och bara fullkornspasta (smakar precis som vanlig).

I vilket fall.. =) I juni vägde jag 55 kilo och gör det fortfarande. Är nöjdare och det var inte ens svårt..

Lycka till!

DATUM 2008-11-05 KLOCKSLAG 15:17:54
BLOGGADRESS http://nolow.blogg.se/


M

mörkchoklad är nyttigt om man äter en ruta typ varannan kväll eller nått. I alla fall, Grattis verkligen! :)

DATUM 2008-11-06 KLOCKSLAG 21:30:24
BLOGGADRESS http://tobeheard.blogg.se/





NAMN:



EMAIL: (publiceras ej)



BLOGG:



KOMMENTAR:

KOM IHÅG MIG: