Nyårslöfte

DATUM 2008-12-23 KLOCKSLAG 21:31:07
Jaja det är ju faktiskt bara cirka en vecka kvar till nyårsafton,.. Så att tänka på nyårslöften är väl inte så otänkbart just nu? Däremot HATAR jag nyårslöften. Jag tror att 98% av de människor som bestämmer sig för ett eller flera nyårslöften, bryter dom efter första månaden. Oftast för att dom har satt alldeles för höga och orealistiska löften. Så nyårslöften my ass egentligen :P



Men efter att ha läst "Köp inte den här boken!" av Ann- Christin Gramming har jag bestämt mig för att leva liiite mer miljövänligare, köpa liite mer ekologiskt och framför allt tänka på vad jag köper. Behöver jag verkligen detta ska poppa upp i mitt huvud vid varje köp. Man behöver inte bli en miljöfanatiker bara för att man blir med konsumtionsmedveten.

Vi konsumerar så OTROLIGT mycket onödiga prylar som vi sedan efter bara en kort tid slänger. Åk bara till soptippen och kolla ner i deras containrar där ligger ofta;

♦ Fullt fungerande tvapparater ( Men hallå? det är ju plattv som gäller,släng den gamla tjocka FULLT fungerande på tippen)
♦ Bättre begnande soffor ( men alltså IKEA har ju fått in den nya modellen så ut med den från förra året)
♦ Bord, stolar, möbler, lampor... Ja listan kan göras lång.. Men varför inte skänka bort det istället för att slänga grejerna? Det finns ALLTID nån som kan tänkas köpa. Det borde egentligen vara straffbart att slänga sånt som är helt och rent.

Ja iallfall nästa år ska jag försöka:

♥ Tänka mer på vad det är jag egentligen köper
♥ Bara köpa sånt som jag verkligen vill ha
♥ Sälja / Skänka bort/ slänga det jag inte vill ha.
♥ Försöka tänka så mycket som möjligt på miljön, trots att jag är lite bekväm av mig..

TROR NI JAG LYCKAS?















Carro

Bra nyårslöfte!

DATUM 2008-12-25 KLOCKSLAG 22:25:48


Daria

Kanske :) dessutom snygg blogg ;)

DATUM 2008-12-31 KLOCKSLAG 19:52:53
BLOGGADRESS http://darris.blogg.se/





NAMN:



EMAIL: (publiceras ej)



BLOGG:



KOMMENTAR:

KOM IHÅG MIG: