P-stav

DATUM 2009-06-10 KLOCKSLAG 23:18:07


Igår nästan ett halvår försent bytte jag min P-stav. Anledningen till att jag inte gjort det innan?

Jag har inte vågat! Jag har hört sånna jäkla skräckhistorier om hur snett sånna byten kan gå, att det sprutar blod, man får enorma blåmärken och att man måste skära med en läskig skalpell hur mycket som helst i armen..

Men som barnmorskan bestämt försökte förklara så hände det nästan aldrig. 98% av alla byten går jättesnabbt och smärtfritt. Men tankar som; men tänk om jag är en av dom andra 2%, tänk om bedövningen inte har hunnit verka och jag får så jäkla ont?

Men tillslut tog jag mod till mig och gick dit. Och det gick jättebra! Kände ingenting och allt var över på 5-10 minuter. Alltså inget att oroa sig för :) Dock har jag ganska ont i armen idag om jag spänner eller rör vid den. Men det går nog över tills imorgon.. Tur att det är tre år tills nästa gång jag måste byta..









Clara

vad är en p-stav?

DATUM 2009-08-02 KLOCKSLAG 21:55:49
BLOGGADRESS http://claraasblogg.blogg.se/





NAMN:



EMAIL: (publiceras ej)



BLOGG:



KOMMENTAR:

KOM IHÅG MIG: