Bra och dåliga omslag!

DATUM 2009-09-19 KLOCKSLAG 15:58:46


Som jag tidigare erkänt så är omslagen på tidningarna jätteviktigt för mig. Det är nästan därför jag nästan alltid läser olika tidningar varje gång.. Tidningarna har ju oftast inte lika bra omslag gång efter gång.

Vad gör då ett omslag till bra eller dåligt?

Jo; Ett bra omslag är:

♥ Har inte en massa text
♥ Har en snygg, inspirerande eller unik covergirl.
♥ Har korta texter som väcker intresse direkt
♥ Har snygga färger som matchar varandra.

Ett dåligt omslag:

♥ Har mycket och lång text
♥ En kändis som inte väcker intresse
♥ Dåliga färger eller för mycket färger


Kolla bara på omslagen ovan; Det till vänster har för mycket text, är lite mörkt och murrigt, och Drew ser ju bara för uttråkad ut. ( Jag gillar Drew men den här bilden med öppen tröja och för mycket sotning runt ögonen är inte snyggt)
Däremot är Drew sjukt snygg på omslaget till höger. Hon ser glad och välmående ut, färgerna är ljusa och mycket text har skalats bort. Hon kunde ha någon snyggare tröja men annars är detta omslaget mitt i prick.











NAMN:



EMAIL: (publiceras ej)



BLOGG:



KOMMENTAR:

KOM IHÅG MIG: